CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Tuesday 10 January 2012

Kisah My Daughters ' Aniqah '

wah...bosan nya minggu ni..
aku rasa mcm nak tampar je org..hehe
gila ko..
ada yg kena saman 30 juta..tak psl2 nk tmpar org..
Aku citer pasal my doter lah..
dia ni lah intan payung, puteri manja, budak comel n gediks..
byklah ko gediks..mama dia yg gediks.. eh bukan2.. 
mama dia x gediks tp manja...(mata pndg ke ats..dua2 tgn kt dada k)
hehehehe.. poyo je..
mmg saje aku nk tunjuk favorite,tabiat n perangai my doter ni..
mana tau mcm aku kan...kuikuikui..
adalah sikit2.. lebihnya gen papa nya ok... yer2 je..

Tabiat iqah yg pertama
jeng...jeng..
bila nmpak buah apa2 pun..
dia jenis suka mengopek..
tau kopek tu apa.. atau bahasa lain 'mengupas'
xkisah le buah limau ke, pisang ke, yg mudah di kupas..
mkn nya sikit..lebih nk kupas je.. yg mkn..aku jgak..

 Tue tgh kupas buah limau

 Kusyuk je klu buat keje..

 Teddy bear ksygn iqah..

Peace yo... 
Pandai posing..

Tabiat lain yg aku aku perasan..
sebut je 'mandi'..
mengelupur suh buka baju n pampers..
nk main air.. bg 1 jam pun dia xkisah..
selagi x mengigil bdn dia..xde lah dia nk naik...
dlm byk2 air..laut je dia takut..
tp dulu lah..skrg siap kuak kupu2 dia leh buat..

Dia ni penyibuk jgak orgnya..
aku nk msk,dia nk msk..
papa dia bsuh kete, dia pun sibuk nk bsuh..
bila org nk mkn, dia pun nk join..
tp mkn nye idak..kacau org mkn je lebih...
kena marah je..ngis..gegirl lah kata kn..

Lg satu, dia suka hisap jari telunjuk belah kanan..
dia nk susu n tido mesti hisap jari..
dr lahir smpai skrg..
bgkak sikit dh jari tue..
bak kata papanya..klu hantaran RM20 k.. tgl RM19k je sbb jarinya dh mcm tue..
hai pa nk jual anak ke smpai hntaran RM20k..hehe..
ish..ish..ish.. zmn skrg makin lama makin maju..hg brg dh naik..
tue pun kena naik gak...hahaha..

Kesukaan iqah..
Iqah ni dia suka minum air teh, sup kaki ayam, cikedis(keropok) durian..
sama je dgn papa dia..
anak papa lah katakan..
favorite dia susu lah.. 1 jam sekali mintak susu..
yg rajin wt susu papa nya..
mama dia malas kn..
bkn mls byk lg keje lain nk wat..
time papa dia keje, mamalah kena buatkn..
dia mmg suka buli papa dia.. papa dia pun suka menyakat dia..
sama je perangai..

Anak2 yg ceriakn hidup kita..
tue yg aku pelik..senang benor org skrg buang ank..
sedih tul aku tgk baby2 tue.. klu ada org buang dpn umah aku..aku sgup jaga..
kesian bdk tue x berdosa..
yg buang ank tue pndai2lah ko jawab kat akhirat nnti.. 
bnda jahat kalau kita wat ada balasan nya..cepat n lmbt je...

So, berbalik pd citer, iqah ni cucu kesygan nenek n atuk melaka..
anak aku ni suka wat lawak.. lawak dia mmg menceriakn suasana..
boleh thn gak kepoh mulut dia..dh lahir kt melaka..
ni ikut nenek melaka lh nie..hehe
Manja tetap manja..marah sikit..dh ngis..tp dia ngis jap je
sng je jaga iqah nie.. alhamdulilah.. dia x lasak..
Dia ni garang tau.. mcm sape? klu korg pndai..tekalah...hahaha..
takpelah, kakak sulong garang xpe..nnti bole jaga adik2..
yg penting anak mamapapa ni rajin..
apa yg kita wat semua dia nk bantu.. 
umur bru 3 thun lagak ko mcm budak dh sekolah..

Walaupun penat layan anak tp xpe..
anaklah pengubat segala2nya..
Kadang2 ada jgak perangai dia wt kita hilang sabar..
dh nama pun bdk2.. nak xnak ank kita jgak..
penah kena cubit n rotan.. tp x lah smpai mendera..
tue dia tau mamapapa dia dh marah..
nk dia hormat kita je..nnti mua(biar) kn, dh besar pijak kpale kita..sape susah..
aku jgk yg susah...hehe
bdk2 ni lahir dia ibarat kain putih,kita sbgai makbapak, kenalah pandai corakkan kain tu..
samada baik or x..kita yg didik dia..so..lu fikirlah sendiri..=)

Mama & Papa doakan Nur Aniqah Qiasatina jd anak yg solehah, taat pd Allah & ibubapa, cerdik dlm pelajaran, jgn malas, dah sekolah nnti blaja rajin2, pndai jg adik2..Amin..
dh besar nnti mamapapa dh tua.. jaga mama n papa tau.. jgn ko hntar kat umah org2 tua..
mmg nk kena belasah dgn aku....hehehe..

We LoVe U so Much
My Daughters NuR AniQaH QiaSaTiNa
Muahhhhhhhhhhh....




No comments:

Post a Comment