CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Saturday 18 June 2011

FeLdA HoT SpRinGs SunGKaI, PeRaK

Cuti sekolah ari tue 28 Mei - 12 jun 2011
aku duk kampung.. 
Aku blik pun ada sbb, 
klu xde sbb jgn harap lah dpt duk kg.
Hubby aku kena g kursus..hehe..
Apalagi berjoget aku dgn Iqah bila dpt tau aku dpt duk kg..
Iqah sememangnya suka duk kg.
Takde maknanya aku nk duk sorg2 kat johor nie..
Bosanlah sgt duk umah aku nie..erm..
Apa bleh wat dh hubby keje sini sbgai sorg isteri yg solehah kenalah sntiasa di sisi suami..btul tak?
 Suka iqah jumpa geng dia(nenek kesayangan)..
membebel je mulut mcm nenek... 
Jgn mare nenek.

Pada 1 hb Jun 2011, 
makayah ajak g Felda HotSpring, Sungkai, Perak..
Mak buat trip satu bas.. 
Mula2 aku xnak ikut yelah aku terfikir yg aniqah susah dijaga bila papanya xde..
Tp makayah suh pegi jugak..
tmpat duduk plak ada..mmg rezeki ko lah iqah dpat mengeladi(berjalan2).. 
Kul 3.30 pg dh bgn..excitedlah katakan..mengalahkan anak..huhu
yelah janji dgn driver bas kul 5 pg.. Aniqah yg terpinga2 ditambah dgn pelik..tak penah2 bgn awal2 pg..
Bila dia nmpk mama dia pakai bju g jalan, wah mula menampakkan giginya yg cantik tue..senyum je memanjang.. 
Pkul 5 pg tepat bas dah gerak..Dalam kul 6 pg berhenti di Hentian Seremban, solat subuh n sarapan..
Teruskan perjalanan dlm 6.30 pg..Iqah bkn main seronok dpt naik bas..first time dlm hidupnya dpt naik bus...
Sampai je hotsprings tue tepat kul 9.30 pg..
masa tue cuaca dah mendung..
Aku tolong makayah g beli tiket msuk hotsprings tue utk 1 bas..pening jgak aku mengira..huhu
ada guna jgak aku pegi..hehe
tiket plak ada perbezaan harga, kanak-kanak rm7, dewasa rm10, OKU rm2, warga emas aku xingat..hehe..
lpas settle je beli tiket, terus turunnya hujan dgn selebat2nya..
pergh..membuat hatiku tidak keruan..haha..poyo je ayat..
aku lpak lah dulu kat kaunter tiket dulu..

Dlm bas..gumbira kan anak aku nie klu mengeladi


Ahli-ahli rombongan

Posing jap dlm bas...hehe

Hujan pun dh reda semangatku kembali dtg..wah..
Terus naik train nk msuk ke dlm hotsprings..
kena jgak byaran dewasa rm2 n kanak2 rm1..bas xleh msuk.. 
aku n iqah berdiri je..nk duduk seat basah..Smpai je cri tempat.. Dpt je tempat terus mentedarah..(makan)..dah lapau sgt..
abis je mkn tukar bju..kebabom..apalagi mandi-mandalah..iqah lg teruja..huhu..smpai pkul 12 mak pgil semua naik ke padang..rupanya wat sukaneka..aku just tgk je smbil tgk2 iqah..iqah duk main belon..bpe belon dia dh pecahkan..huhu...nenek dh bising..hehe..rileks r nek..huhu
Abis sukaneka boleh smbg mandi blik smpai kul 5 ptg..
Lupa plak nk citer kat hotsprings tue ada byk tmpat.. Ada air nya suam, ada kolam besar (air sejuk), rebus telur..SPA..mcm2 lah.. sape2 yg lum pegi..sila2kan lah yer..huhu..

Sukaneka nie..Iqah duk main belon aje..

Seronok Iqah mandi..suam2 panas je airnya..

Posing dlm kolam

Penat ye iqah tunggu train

Posing jap sambil tggu train..blakang tue ayah aku..

Semua dah siap2 packing beg..naik train balik ke bas..
Train plak 2 3 kali mengangkut..lambat plak tue..aku dah le keletihan..sabau jele..
Perjalanan balik dlm kul 6 ptg..lalu highway Guthrie..cpat sikit perjalanan..
Smpai Hentian Dengkil berhenti makan n solat mghrib.. 
Sampai rumah dlm kul 11 mlm..
Mmg penat betul dgn melayan si kecik ni..Apa2pun Iqah xbyk kerenah jgaklah..i luv u for my daughter..
Aku sebenarnya kali kedua pegi sini..
Sblum ni wat family day..
Villa dia mmg top lah..first class aku bg..
siap Jakuzi lg..
Tp syg gmbar2 aku kat villa tue dh hilang..simcard kamera kena plak virus buduh tue..huargh..
Next year mak aku nk wt trip ke sarawak plak..apa lg cnfirm join..hehe..tp papa kena ikut tau..
k lah tue je lah aku dpt citer..pnjg plak citer aku..hope korg tak bosan membaca ye..

~SeLeSaI~

5 comments:

  1. waa..bez ny..nti p srwk nk ikut la..hehe..
    Pandai iqah men air ye..mcm mama die jgk..hehe

    ReplyDelete
  2. nak ikut..jomlah.. mmg pndai main air..berenang pun reti..hahaha..

    ReplyDelete
  3. blh jd perenang negara la cm nih..hehe

    ReplyDelete
  4. fie..mcm mana nak ambil latar belakang selain yg blog ni bg..akak tgk blog org lain..mcm2 cantik plak tue..

    ReplyDelete
  5. akk tgk kt 0wg 2 pnye blog die gne templates ape..tgk kt ats or bwh..mcm blog fie kt atas belah kiri..

    ReplyDelete