CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Thursday 22 December 2011

'KAKI JALAN' Itulah Hobi Aku

Asal hubby aku dpt 'Durian Runtuh'
kepala aku dh ligat mainkan peranannya..
of course le aku nk shopping or travel
ooooo hutang aku study dulu, x nk bayau
xpe..itu tolak tepi dulu..hahaha
yg pntg kita enjoy dulu..

Sejak bila aku terjebak dalam dunia travel
aku lebih bercuti dlm negara bersama keluarga
aku ni selalu bercuti dgn hubby n my doter
tp family belah aku, 2 tahun sekali akn adakan family days gak
start tjebak family day ni bila adik-beradik aku semua dh kwen
setahun setiap family kena bayau yuran rm500 ooo..byk x
adik beradik aku ada 7 org
stahun rm500 1 family..klu 2 thun dh ribu-riban..hehe..
bolehlh duk hotel n mkn mantap2 sikit..

Klu aku g holiday dgn hubby n ank
aku memandai sendiri. Ahaks. 
Backpacking memang sah-sah tidak. 
Tour agency lagi lah tidak.
 aku suka cari maklumat sendiri. 
Cari tempat mana nak pergi, hotel mana nak duduk, berapa bajet kena ada. 
Lagi best bila buat camtu..beb..

Dlm malaysia nie semua negeri,kaki aku dh jejak..
kecuali Pulau Pinang n Sarawak
next year mak aku nk wt rombongan g Sarawak..ada budjet mmg aku pegi beb.. 
pujuk hubby le nnti..kihkihkih..
Pengalaman yg pling best aku travel masa g Sabah
aku nak letak gambar pun xde
sbb masa tue aku g thun 2005
zaman pkai kamera kodak masa tue..
aku naik flight MAS..pakej sorg RM 400..siap hotel 4 stars
aku g dgn family akk aku n makyah..
masa nie bujang lg..

Melaka mmg aku boleh kata tiap2 bln aku g..dh tmpat kelahiran aku..kihkihkih
Terengganu plak setahun 2 kali aku g...nk tau sbb apa..sbb hubby aku org sana..ahaks..
Johor xpyh ckplah..mmg skrg aku duk sini..hubby keje kat sini..
n9 klu aku g selalu g Seremban n PD
Pahang yg aku selalu g Genting, Cameron n Kuantan (Teluk Cempedak)
Kelantan g Pengkalan Kubur n Rantau Panjang
Perak ni plak aku g Ipoh sbb aku penah blaja kat sna..
Perlis g Padang Besar..
Kedah g kat Pasar Rabu..eh..dh lama da ..aku xbape nk ingat
KL n Selangor mmg tiap thun mesti aku singgah..

Dlm hati nie..ececeh..klu di beri peluang n ada budjet
negara luar yg aku nk g of course le nk ke PARIS or Australia..hehe
angan2 mau jauh..mana tau termakbul kn
x dpt jauh pun,dpt g Singapore, Indonesia, Veitnam or Thailand pun dh ok dah..
ye lah cri pgalamn tgk negara org..
adik-beradik aku byk dh ke luar negara..
mcm2 tmpat diorg g travel..
jelez tau..yelah diorg byk duit..
xpe2 nnti hubby aku dh gaji besau..insyaallah..merasanya..Amin..

Perkara yg slalu aku wat bila bercuti 
semestinya amik gambar..posing sakan le aku anak beranak
itu bukti kita g tmpat tue..
aku n my doter mmg suka bergambar..
gedik kan..hehe..
Lg satu aku ni pengumpul souvenir
cthnya mcm Fridge Magnet..pegi mana2 wajib beli
adik beradik aku g luar negara wajib kirim
pastue letak kat Peti Ais umah aku nie..

Kebetulan esok aku nak ke Langkawi
holiday 3h2m.. x sabar dh nie
awal dh siap packing bju..
yelah mana tau ada brg tertinggal..kita kena wat persedian ye x..
ye..ye jer.
padahal excited..kwang..kwang..
thun 2001 aku dh g Langkawi
tp masa tu mana ada cable car..
lgpun dh 10 thun aku x g..
apa rupanya skrg..
Nanti aku citer pengalaman g Langkawi plak..

Best klu byk duit n travel sana sini..
erm..moga angan2 ku itu di makbulkan Allah..Amin..hehe










2 comments:

  1. slmt brcuti kak..
    smkn pnjg cite dlm blog nih..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe..dulu suam2 je..skrg dh panas..
    panjanggggggggggg..hehe..
    mcm iklan beras tue

    ReplyDelete